Lyckorus

Kikar flygbiljetter, pillar mig i naveln och ska snart lägga mig. Jag är så himla glad! Jag kan inte fatta att jag snart ska träffa alla i Sverige, herregud. :) Jag har spenderat kvällen i Skype- samtal med alla möjliga personer, däribland Anja och mapa plus lilla J samt smsat med Joppan. Dessförinnan pluggade jag med Kim vid Wulumuqi/Anfu och åt middag med Katja, Benjamin, Henke och Maarten.
 
I och med att min flytt hit till SH blev så plötslig så hann jag ju inte riktigt förstå hur mycket jag skulle sakna alla där hemma. Jag har förvånats över mig själv. Och det gör mig himla glad. Detta halvår, nej snart år, har fått mig att inse hur galet viktiga vännerna är. Oavsett om vi ses en gång om året eller hörs en gång i veckan på Skype. Jag vet att flertalet av er är här inne och läser och jag hoppas ni tar till er varenda ord. Carro och Martinas dagar i Kina flög förbi men deras korta visit kopplade mig ändå till Sverige på ett väldigt starkt sätt. Jag har en vardag i mitt "andra hem" även om det inte kändes så då jag flyttade hit. Jag är inte färdig med Kina och världen då jag flyttar hem nästa höst för studier men det känns fint att veta att alla finns där, livet fortsätter. Det låter kanske helt galet men det är en underlig känsla och erfarenhet att bo/bott på två ställen, och i detta fall, två olika världar.
 
Jag har haft turen att sedan innan ha mina klippor i denna stad men även lyckan att få lärt känna personer som kommit mig väldigt nära. Marius kommer hem om ganska precis en vecka och jag saknar min roomie något galet. 
 
Imorgon är det nyårsafton och jag tror det kommer att bli en perfekt kväll och natt!
 
Kram, Jenn
 
Ett foto från en himla fin dag tillsammans med Elin, dagarna innan jag for.
Kategori:
Kommentera inlägget här: